martes, 17 de julio de 2012

Young People and Computer Use

According to a report by the U.S. Department of Education, in that country “about 90% of people ages 5 to 17 use computers and 59% of them use the Internet—rates that are, in both cases, higher than those of adults". Computer use begins early. “About three quarters of children already use computers by the age of five, and a majority use the Internet by the age of nine,” the report shows. While more than half of young people go on-line to communicate with friends or play games, “almost three in four use the Internet for help with school assignments." “Girls, who not long ago used computers and the Internet at lower rates than boys, have essentially eliminated that difference.”

Usuarios juveniles de computadoras

El Departamento de Educación de Estados Unidos informa que en su país, “cerca del 90% de los jóvenes de 5 a 17 años de edad usa computadoras, y el 59% de ellos navega por Internet, cifras muy superiores a las de los adultos”.

Los usuarios se inician a temprana edad, pues según el informe, “a los cinco años, tres cuartas partes ya usan computadoras, y a los nueve la mayoría navega por Internet”. Aunque más de la mitad se conectan para comunicarse con los amigos o para entretenerse con videojuegos, “3 de cada 4 utilizan la Red para las tareas escolares”, señala el rotativo. Y añade: “Las chicas, que no hace mucho usaban menos las computadoras e Internet, prácticamente se han puesto al nivel de los chicos”.



Music Lessons and Memory

New research reveals that “children with music training develop a far better memory and vocabulary than children without such training,” reports the Globe and Mail newspaper of Canada. According to Dr. Agnes Chan of the Chinese University of Hong Kong, studying music stimulates the left side of the brain, improving overall brain function and permitting the brain to do better at other tasks—such as verbal learning. Verbal and visual memory tests were conducted on 90 students between the ages of 6 and 15. Those who had musical training could recall significantly more words than untrained students. The longer they continued musical training, the better their verbal learning performance was. “It’s like cross-training for the brain,” said Chan. She believes that those who study music “will probably find it easier to learn in school.”

Las lecciones de música y la memoria

Investigaciones recientes revelan que los “niños con educación musical desarrollan mucho mejor su memoria y su vocabulario que los demás”, señala el diario canadiense The Globe and Mail. La doctora Agnes Chan, de la Universidad China de Hong Kong, dice que estudiar música estimula el hemisferio izquierdo del cerebro, lo cual mejora el funcionamiento de todo el cerebro y le permite realizar mejor otras tareas, como las relacionadas con la expresión verbal. En las pruebas de memoria verbal y visual realizadas a 90 estudiantes de 6 a 15 años de edad, aquellos que tenían conocimientos musicales recordaban muchas más palabras que los otros, y cuanto más tiempo llevaban estudiando música, mejor era su expresión verbal. “Es como darle entrenamiento cruzado al cerebro”, apunta la doctora Chan. Ella cree que quienes estudien música “aprenderán más en la escuela”.

Forgetting How to Play

A fifth of the parents in Britain claim to have forgotten “how to play with their children,” according to a recent survey. One third confess that they find play boring, while others lack time or ideas. Regarding this finding, Professor Tanya Byron, a clinical psychologist, says: “There are four key ingredients to a successful playtime between parents and children: education, inspiration, integration and communication.” Although 1 in 3 parents chose to play computer games with their children, the vast majority of youngsters prefer playing these alone. Among the activities that most 5- to 15-year-olds want to share with their parents are outdoor games and board games.

Languages New to Science

Linguists analyzing the little-known languages of Aka and Miji—spoken in India’s northeastern state Arunachal Pradesh, bordering Bhutan and China—detected a third local tongue, which is known as Koro. “This is a language that had been undocumented, completely unrecognized, and unrecorded,” said researcher Gregory Anderson, director of the Living Tongues Institute for Endangered Languages. Koro had eluded detection because it is spoken by only about 800 people in an area to which travel is restricted. During 2009, 24 languages were identified in an area of China where just one had previously been reported.

No saben cómo jugar

Según una encuesta reciente, una quinta parte de los padres de Gran Bretaña no sabe “cómo jugar con sus hijos”, un tercio admite que le resulta aburrido y otros dicen que no tienen tiempo o que no se les ocurren ideas. La profesora y psicóloga clínica Tanya Byron afirma: “Hay cuatro ingredientes clave para que el tiempo de juego entre padres e hijos sea productivo: educación, inspiración, integración y comunicación”. Aunque 1 de cada 3 padres opta por jugar juegos de computadora con sus hijos, esto es algo que la inmensa mayoría de los jóvenes prefieren hacer solos. Entre las actividades que los niños de 5 a 15 años de edad quieren realizar con sus padres están los juegos al aire libre y los juegos de mesa.